01 februar 2012

Make-up inspiration


Make-up er intet mindre end fantastisk!
Der er  i n g e n  begrænsninger!

Man kan bruge alverdens farver, lægge det på alle måder og gøre sit udseende helt anderledes!
Jeg elsker aftener, inden jeg skal i byen, hvor jeg bare kan sidde og eksperimenterer med min make-up, smokey-eyes, vilde farver, klassisk make-up og bare prøve nogle forskellige metoder af.
Hvis det går helt galt er make-up fjerneren inden for rækkevidde, og man kan starte helt på ny!

Her er nogle skønne billeder, som inspirerer mig meget, i forhold til make-up:


SMOKEY-EYES! En sikker vinder, som aldrig går af mode. Man kan skabe det mest dramatiske look, og den sorte, intense farve har en lækker kontrast, til hvilken som helst øjenfarve. IT'S JUST HOT!


HELE FARVEPALETTEN! En sådan make-up, som ovenstående, kunne jeg finde på at bære en varm sommerdag, hvor solen virkelig kunne lege med de dejlige farver, over øjnene. De meget store og lange øjenvipper, giver med deres mørke udseende god kontrast til de mange farver på øjenlåget, som måske ville blive for ustyrlige, hvis de ikke, på samme måde, blev "rammet ind" af de meget fremtrædende øjenvipper. Love the look!


MY FAVOURITE! Ovenstående make-up, indeholder alt det, jeg til de fleste byture vælger at gøre med min make-up.
Jeg starter med læbepomade, en god hudcreme - så foundation, godt med mascara, eye-liner over øjet, et lag guld øjenskygge både over og under øjet, mørkebrun øjenskygge lige over øjenlåget, lidt under øjet og meget mere mascara. Solskins-pudder på kinderne og en mat læbestift. Meget nemt og lækkert! Men måske jeg snart skulle prøve noget nyt, så jeg ikke altid ligner den samme, make-up-mæssigt, når jeg går i byen. Men for mig - en sikker vinder!
 I kan se et billede af fest make-up'en, jeg bar til nytår, som var en god blanding af smokey-eyes og lækre brune nuancer, h e r


TWO IN ONE! Jeg elsker princippet med at lave et mix, mellem en skigende farve og den sorte farve, i forhold til øjen make-up. Her er valgt en pink, som ser fantastisk ud, med den sorte farve. Personligt tror jeg ikke jeg ville kunne bære det, til min blå øjenfarve, men til disse brune øjne, ovenfor, ser det enormt godt ud! Mystisk lækkerhed!

ØNSKE MAKE-UP! Hvis jeg dog bare kunne præsterer at lægge sådan en FANTASTISK make-up, som ovenstående!  Den er intet mindre en beundrelses-værdig! Synes det er så smukt.
Leopard-mønsteret kombineret med de falske guld-øjenvipper og detaljen med, at øjen make-up'en fortsætter helt ud til tindingerne, det er helt maske-bals-agtigt! Et ægte nytårs- og fastelavns-look!
Og se lige de læber! Skal bare have mig sådan en mørkerød/bordeaux løbestift, hurtigst muligt! LOVELY!



Der er nogle gode huskeregler, hvis man vil have ens øjne til at have den flotteste fremtræden:

Til blå øjne er den komplementære farve orange.
Øjenskygger med orange farvetoner er derfor et oplagt valg, hvis man har blå øjne.
Det er det, jeg gør. Jeg bruger meget jord-farverne, som de kaldes.
Brun, orange, guld - og i det hele taget gyldne nuancer, som kobber, bronze, abrikos og fersken. 


Til brune øjne er der ikke en speciel komplementær-farve, idet at farven brun, indeholder lidt af alle primær-farver. Derfor kan de fleste farver øjenskygge få brune øjne til at stråle. Som i alle livets tilfælde, er der selvfølgelig nogle farver der fungerer bedre end andre, til brune øjne. Disse farver er blandt andre lilla
mørkeblågrøn, turkis, guld og metallic farver.

Til grå øjne gælder det samme, som for blå øjne - dog i mere klare nuancer.Toner af lilla, blomme og rosa klæder også grå øjne godt. Metallic farver kan fremhæve grå øjne, ekstra meget. Derudover kan man med grå øjne også sagtens eksperimenterer med de brune nuancer, og skabe et smukt look.



Til grønne øjne er den komplementære farve rød.
Øjenskygger i farverne lilla, abrikos, kobber og varme brunlige nuancer fremhæver grønne øjne. Hvis der er ønske om lidt ekstra krydderi, kan man bruge farver med guld.


I kan se min daglige make-up rutine  h e r



2 kommentarer:

  1. Uh det ser jo smukt. Måske man kunne lære lidt.

    SvarSlet
  2. Tak Annette! :-)
    Det er jeg sikker på at du kan! ..Det er bare at prøve sig frem :-)

    SvarSlet

Skriv kommentar