14 februar 2012

Valentines Day


Valentinsdag, som fejres i dag - den 14. februar - er kendt som "De elskendes helligdag". På dagen er der tradition for at man udveksler kort, blomster, chokolade eller andre former for kærlige gaver. Helligdagen blev indført af en pave ved navn Galasius, i 496 efter vor tidsregning og blev opkaldt den romerske præst Valentin. Legenden siger, at da kejser Claudius den anden, beordrede romerske soldater til ikke at gifte sig eller forlove sig, trodsede Valentin dette og fortsatte med at vie unge soldater. Som følge af Valentins trodsighed, blev han arresteret, sat i fangeskab og senere henrettet ved halshugning den 14. februar. Den romerske-katolske kirke udnævnte ham efter hans død til helgen, som Sankt Valentin. USA er foregangsland for helligdagen, og der sendes hvert år 192 millioner valentinskort.


Jeg har personligt taget traditionen til mig, og så snart min kærestes gave kom med posten, for en uge siden, kunne jeg simpelthen ikke vente med at give ham den.

Derfor gav jeg ham den allerede den 7. februar.





Jeg fik sørme også en gave!
Jeg var syg i går (læs her), og selvom jeg først skulle have haft min valentins-gave fra ham, i dag, synes han alligvel jeg skulle pakke den op i går - så den måske kunne hjælpe på min sygdom.
(sød tanke).
Jeg fik noget jeg har ønsket mig eller snakket om i et godt stykke tid så jeg blev rigtig glad:









Læbestift fra Max Factor, Colour Elexir Lipstick Aubergine 690


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv kommentar