22 februar 2012

Gårsdagens aftensmad


Som tidligere nævnt var der jo desværre ingen der fik fortalt mig, at det var den officielle pandekage-dag i går. Jeg fik dog god mad alligevel - nemlig BRUCHETTA! Opskriften fik jeg for et års tid siden af min søde svigermor, og jeg har været vild med bruchetta lige siden! Nedenfor kan i se hvor nemt det er at lave:

Skær en bakke cherry-tomater, en grøn peber og en gul peber i små stykker.
Skær 2 kugler af frisk mozarella i små stykker.
Bland det hele sammen:



Hæld olivenolie i en skål, put friskkværnet peber, salt og oregano i.
Pres gerne MANGE fed hvidløg ned i olien, efter behov.
Rør godt sammen:



Anret grov-flutes, baguettes eller andet brød på en bageplade:


Fordel hvidløgs-olien på brødet:


Fordel herefter bruchetta-fyldet på brødet:



Sæt bruchettaerne i en forvarmet ovn, på 200 grader:


Tag ud efter 5-10 minutter, når fyldet er ved at få en gylden farve:


Anret:



VELBEKOMME
..Easy and lovely!

1 kommentar:

  1. Ih, det var da dejligt at du lige gav dig til kende! Kan rigtig godt lide din blog, så du har da vidst fået en ny fast læser :)

    Hav en rigtig dejlig aften!

    Knus

    SvarSlet

Skriv kommentar