24 januar 2012

My favourite salad


T O M A T - S A L A T

..den letteste, mest smagfulde og sommerlige salat!


Skær 5 blommetomater, i tynde skiver.



Skær 1 løg i tynde skiver, og læg dem oven på tomaterne.



Skær fetaost i tern og hæld dem over tomaterne og løgene.



Hæld til sidst en marinade, lavet af olivenolie, oregano, salt, peber og hvidløg, over det hele.



Velbekomme!



Jeg ELSKER ovenstående salat, og så er det den nemmeste salat, man kan lave!

Jeg bruger altid blommetomater, til tomatsalat - da blommetomater, efter min mening, har en bedre og mere intens smag, end almindelige tomater.

Blomme tomater er aflange, i formen, og har en dejlig intens smag.

Løgene jeg bruger i salaten, er almindelige hvide løg. Selvfølgelig kan man også få rødløg, men de er ikke nær så stærke i smagen, som de almindelige, hvide løg. Derfor er de hvide løg gode til tomatsalat, da de giver en stærkere smag.

Almindelige hvide løg, som har en stærkere smag, end for eksempel rødløg, er gode i en tomatsalat.

Feta er vigtigt i en tomatsalat, og her er det ikke ligemeget hvilken feta det er!
Min absolutte yndlings fetaost, er Beyaz Peynir fra mærket Taverna.



Fetaosten Beyaz Peynir fra Taverna, er den absolut bedste feta. Hvis du endnu ikke har prøvet den, kan den varmt anbefales! Læs mere om den HER.

Marinaden laver jeg af en smule god olivenolie, 2 fed hvidløg, lidt salt, lidt peber og oregano.
Lav marinaden som det første, så den kan nå at trække lidt, inden den hældes ud over salaten.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv kommentar